Liebster Award Nomination

Liebster

To dla mnie jak nominacja do Oskara!Wirtualna koleżanka Ania z www.primocappuccino.pl nominowała mnie do Liebster Award. Jest to prosty sposób, aby pokazać innym bloggerom, jak bardzo doceniasz ich pracę i żeby lepiej poznać ich samych. Dzięki Liebster Award czuję się jak w Big Brother 🙂 Dziękuję więc Ani za to wyróżnienie i wg zasad odpowiadam na pytania, nominuję inne blogi i zadaję im nowe pytania. Biorę się więc do roboty i piszę odpowiedzi.
1. Do jakiego miasta (lub kraju) podróżujesz najchętniej?Takie ze mnie “turystyczne” zwierzątko, że całe życie siedzę na walizkach. Najchetniej jeżdziłabym po całym świecie. Jestem jak piorun – nie trafiam nigdy w to samo miejsce. Oczywiście poza moją rodzinną Warszawą. Od małego jeździłam z rodzicami, gdzie się da. Z chórem zwiedziłam całą Europę, a trafiły się i miejsca egzotyczne jak Kuba i Izrael. Wspaniałe wspomnienia mam z Nowego Yorku, jak i z wyspy Krk oraz Sardynii. Z moim mężem podróżujemy chętnie kamperem i nie zagrzewamy miejsca dłużej jak 24 godziny. Wniosek jest taki: dajcie mi bilet i już mnie nie ma.Cartina-vintage
2. Dwa powody, dla których odradziłbyś podróżowanie do tego miejsca.No i teraz trudno jest odpowiedzieć, bo nie wskazałam jednego miejsca. Powiem Wam tylko, że można odradzić podróżowanie tylko dlatego, że wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Z każdych wakacji wracam do domu z tęsknotą, do moich klamotów i przyzwyczajeń, do mojej rutyny.
3. Czeski film czy kino francuskie?

Za żadnym z tych filmów nie szaleję, ale jak mam już coś wybrać to chyba czeski. Francuskie nudzą mnie, zasypiam po 5 minutach ich oglądania… oprócz tych z Louis de Funès oczywiście. Pamiętam czeskie filmy z dziciństwa: “Nikto nie je doma” i prześmieszną kreskówkę “Sąsiedzi”.

gz2044_pat _and_ mat


4. Ulubione włoskie miasto.

Nie! To jest pytanie poniżej pasa! Nie można wskazać jednego miasta. Każde włoskie miasto i miasteczko ma swój styl, swoją charakterystyke i wiele wspomnień. Najczęściej wracam z wielką przyjemnością do Perugii, położonej w Umbrii, zielonym sercu Włoch. Centrum starożytnych Etrusków i ze wspaniałymi koncertami jazzowymi. Sam Rzym – wieczne miasto, nie da się pominąć. Wiem, że banalne jako odpowiedź, ale nie da się nie kochać tej stolicy. Mediolan, nowoczesny, ale i pełen zawodowych wyzwań, spotkań i przyjaciół. Ascoli Piceno z kolorową Quintaną. Todi malutka perełka pełna zabytków, Orvieto i jego studnia. Gubbio, Bolonia, Padwa, Cagliari, Neapol, Bari, Taranto… mam kontynuować? W każdym z tych miast zostawiłam kawałek swego serca. No, ale jeśli mam wskazać jedno to polecam Perugię.


5. Kawa z cukrem czy z paczką ciastek?

Ja wiem, że to zabrzmi jak “być w Rzymie i Papieża nie widzieć”, ale mieszkam we Włoszech i nie piję kawy. 🙂  Dlaczego? Oczywiście lubię, ale mogę bez niej żyć. Na dodatek jak się napiję to cierpię na bezsenność. Na śniadanie więc, albo kakao, herbatka, albo inka z paczką ciastek, a lepiej nawet z cornetto e cioccolato. Wtedy już nie muszę słodzić. W ten sposób “tankuję” z rana do pełna i śmigam cały dzień.  🙂

te


6. Lepiej prowadzisz czy czytasz z mapy?

Hmmm i tu się uśmieje mój “książe małżonek”. Wg niego nie robie dobrze ani jednego ani drugiego, bo on to robi najlepiej! To fakt! Ale ja też jestem powyżej średniej w tej dziedzinie. Jako “baba” wsiadłam za kierownicę we Włoszech (ze strachem na początku), ale jeżdżę do dziś i nikomu krzywdy nie zrobiłam. Z mapą dojadę wszędzie, tylko jej studiowanie zajmie mi więcej czasu niż przeciętnemu harcerzowi.

pericolo-tacchi-al-volante_jpeg_485x0_crop_upscale_q85


7. No i na koniec 3 rzeczy, za które uwielbiasz swoją pracę.

*Blog to okno na świat dla moich czytelników. To, że mogę im opisać coś co mnie zaciekawiło, zainteresowało, czy zbulwersowało… to daje mi satysfakcję.

*Uwielbiam publikowanie zdjęć, których mam wiele. Szkodaby mi było mieć je wszystkie posegregowane w archiwum komputera i nie pokazać ich innym, spragnionym “włoszczyzny” lub “polszczyzny”.

*Uwielbiam patrzeć na statystykę mojej strony. Podglądam codziennie ile osób mnie czytało, w jakim kraju i co ich zaciekawiło. Ta mapa i grafiki stymulują moje pisanie. Nie wspomnę już ile radości daje każdy komentarz czytelników.

Uff, skończyłam.

I co ja mam teraz zrobić? Mam nominować inne zaprzyjaźnione blogi?

Nie będzie łatwo, bo zrobiło to już PrimoCappuccino.pl

Wskazałabym pięć takich blogów:

Włoskie Słówko Dniahttp://www.wlochynaklate.wordpress.com  – nowy, świeżo upieczony jako blog, ale dobrze ugruntowany profil na FB
Włoskie Love – które często umie mnie zaskoczyć – www.wloskielove.wordpress.com

Oto Włochyhttp://www.otowłochy.pl – za nadawanie ze mną na tych samych falach
Polacy we Włoszechhttp://www.polacywewłoszech.com – w rewanżu za artykuł o mnie

Klub Polki na Obczyżniehttp://www.klubpolek.blogspot.com, bo może nominować wiele interesujących blogów.

Can’t go back now  -www.cantgobacknow.wordpress.com  – bo jest super

Dobrej zabawy drogie koleżanki „po fachu”, oto moje pytania dla Was:

1. WordPress czy blogspot, czy inny format?

2. Gotujesz czy kupujesz gotowe?

3. Wolisz pudełko czekoladek, czy porcję lasagni?

4. Czy masz dylemat jak często pisać i o czym?

5. Wolisz psy czy koty?

6. Jaki rodzaj wakacji preferujesz: aktywny czy bierny?

7. Śpisz w skarpetkach?

8. Czego zazdrościsz innym blogom?

9. Jaki zawód chciałabyś wykonywać?

10. Twoje plany na następne dwa lata?

11. Moje guru to…

Ciekawa jestem Waszych odpowiedzi. Do roboty babki.

.
.

Questa per me è come la nomina per il premio Oskar!La mi amica virtuale Anna dal blog www.primocappuccino.pl mi ha nominato a Liepster Award. E’ un modo facile, per far vedere agli altri blogger come apprezzi loro lavoro e permetti di conoscerli meglio. Grazie a questo Liebster Award mi sento come da Grande Fratello 🙂Allora ringrazio ad Anna per questo riconoscimento e secondo le regole rispondo alle domande, nomino gli altri blog e faccio le nuove domande. Tiro su le maniche e rispondo subito.1. In quale città (o paese) viaggi volentieri?Io sono un animaletto molto “turistico”, che quasi tutto l’anno ha le valigie pronte. Con immenso piacere viaggerei per tutto il mondo. Sono però come il fulmine, non cado mai due volte sullo stesso posto. Ovviamente tra ne Varsavia, la mia città di provenienza. Da piccola viaggiavo coi miei, dove si poteva. Con il coro ho visitato tutta l’Europa, sono capitati anche i posti esotici da vedere come Cuba e Israele. I ricordi meravigliosi ho di New York, ma anche dalle isole Krk e Sardegna. Con il mio marito viaggiamo volentieri con il camper e non rimaniamo più di 24 ore su un posto. Conclusione: datemi il biglietto e sparisco.2. Due motivi, per quali sconsiglieresti viaggiare in questo posto.E adesso mi è difficile rispondere visto, che non ho indicato un posto. Vi dirò solo che potrei sconsigliare di viaggiare per un motivo solo: casa dolce casa. Torno da ogni vacanza con melanconia, ai miei oggetti, alle mie abitudini, alla mia dolce routine.WQ45-Home-Sweet-Home-Wall-Q3. Film ceco o cinema francese?

Non vado matta per nessuno del genere, ma se per forza devo scegliere vado per il ceco. I film francesi mi annoiano, dormo dopo 5 minuti… a parte quelli con Louis de Funès ovviamente. Mi ricordo i film dell’infanzia: “Non c’è nessuno a casa” e buffissimo cartone “I vicini”.

4. La città italiana preferita.

No! Questo è colpo basso! Non si può indicare una città sola. Ogni città e paesino ha il suo stile, la sua caratteristica e tanti ricordi. Spesso e con grande piacere torno a Perugia, situata in Umbria, nel cuore verde dell’Italia. Centro dei vecchi Etruschi, dove si suonano tanti concerti jazz. Solo Roma – la città eterna – non si può non nominare. Lo so che banale come risposta, ma non si può non amare la capitale. Milano, moderno, pieno di sconfitte di lavoro, di incontri e di amici. Ascoli Pieceno con la sua Quintana colorata. Todi la piccola perla piena di monumenti, Orvieto e il suo pozzo. Gubbio, Bologna, Padova, Cagliari, Napoli, Bari, Taranto… devo continuare? In tutte queste città ho lasciato il pezzo del mio cuore. Ma se proprio devo indicare uno vi raccomando Perugia.

italia-bimbi

5. Caffè con lo zucchero o biscotti?

Lo so che suonerà come: “essere a Roma e non vedere il Papa”, ma abito in Italia e non bevo il caffè 🙂 Perché? Ovviamente mi piace, ma so vivere senza. Poi, quando bevo, non dormo. Per colazione allora o il cacao, o il tè, o l’orzo coi biscotti, ma meglio ancora con il cornetto e cioccolato. Così non devo zuccherare. In questo modo “faccio il pieno” la mattina e volo tutto il giorno. 🙂

6. Meglio: guidi o leggi la cartina?

Hmmm e qui sento morire di risate il mio “marito principe”. Secondo lui non faccio bene ne uno ne altro, perché lui lo fa benissimo! E’ vero! Ma anch’io sono sopra la media in questo. Come “donna” al volante in Italia (con tanta paura iniziale), ma sto guidando e non ho fatto male a nessuno fin oggi. Con la cartina arrivo da per tutto, solo che per studiarla ci metto di più di un scout medio.

sorpresa-il-sesso-debole-al-volante-e-meno-pericoloso_094c1e08-b9db-11e3-b971-21f2bc548447_display

7 . In fine 3 cose: perché adori il tuo lavoro.

* Il blog è una finestra per i miei lettori. Posso descrivere qualcosa che mi ha incuriosito, interessato o alterato … e questo mi da la soddisfazione.

* Adoro pubblicare le foto, che ne ho tante. Mi dispiacerebbe tenere tutte ben sistemate nel archivio del computer e non mostrarli a tutti quelli che sono affamati di “italianismo” e “polacchismo”.

* Adoro a guardare la statistica della mia pagina. Sbircio ogni giorno quante persone mi hanno letto, in quale paese e che cosa gli ha incuriosito. Questa cartina e il grafico stimolano la mia scrittura. Non vi dico quanta gioia porta ogni vostro commento fatto.

images

Ufff, ho finito.

E adesso che devo fare? Devo nominare altri blog-amici?

Non sarà facile, perché Primocappuccino.pl mi ha preceduto.

Vorrei indicare questi 5 blog:

Włoskie Słówko Dniahttp://www. wlochynaklate.wordpress.com – nuovo, appena sfornato come blog, ma ben preparato come profilo FB

Włoskie Love che mi sorprende spesso – www.wloskielove.wordpress.com

Oto Wochyhttp://www.otowłochy.pl – perché stiamo sulla stessa lunghezza d’onda.

Polacy we Włoszechhttp://www.polacywewłoszech.comrispondendo al articolo su di me.

Klub Polki na Obczyżniehttp://www.klubpolek.blogspot.com, – perché può nominare tanti blog interessanti.

Can’t go back now  -www.cantgobacknow.wordpress.com  – perché mi piace

Buon divertimento carissime colleghe, e ecco le mie domande per voi:

1. WordPress czy Blogspot, o altro?

2. Cucini o compri pronto?

3. Preferisci la scatola di cioccolatini o una porzione di lasagne?

4. Ti dormenta quanto spesso scrivere e su che cosa?

5. Preferisci i gatti o i cani?

6. Quale vacanza preferisci attiva o rilassante?

7. Dormi coi calzini?

8. Cosa invidi ai altri blog?

9. Che lavoro vorresti fare?

10. I tuoi piani per prossimi due anni?

11. Il mio guru è…

Sono curiosa delle vostre risposte. Al lavoro donne.

6 thoughts on “Liebster Award Nomination

  1. Pingback: Liebster award | Włochy w praktyce

  2. Podróżujesz sobie kamperem, mówię wielkie WOW 🙂 Inaczej sobie Ciebie wyobrażałam, a dzięki tej nominacji mam Ciebie przed oczami bardziej realną. I kurczę, bardziej Cię lubię – nawet pomimo tego kakao na śniadanie 😉 Dzięki za udział i salutuję serdecznie! 🙂

    Mi piace

  3. Halo halo… poczekaj! Jak to inaczej mnie sobie wyobrazalas? To znaczy jak? Prosze o dokladny opis… ciekawa jestem jakie sprawiam wrazenie… ale bez “owijania w bawelne” 😉
    Ciesze sie OGROMNIE ze wzbudzilam sympatie, pomimo dzieciecego sniadania z Nesquik. 🙂 Wiedzialam, ze mi “odejmie punkty”, ale wolalam byc szczera niz kawusiowa 😉 Abbracci!!

    Mi piace

  4. Pingback: Nominowana ;) | cantgobacknow

Rispondi

