Ciekawostka. Curiosità.

0001PPJG9PV7EFV8-C116

 

Ciekawostka

Muszę się przyznać, że jest ze mnie „mysz miejska” i na życiu na wsi nie bardzo się znam; nie zwracam uwagi na dekoracje florealne… nie pociągają mnie rośliny!

Teraz, gdy mieszkam w miasteczku położonym w okolicach rezerwatu, jestem bombardowana różnymi cudami natury, typu: jadę sobie spokojnie, a tu nagle bażant przelatuje mi nad maską samochodu; jemy kolację w restauracji agroturystycznej, a tu tupta do nas jeż. Ludzie idą na spacer wielkanocny i wracają z naręczami szparagów – później mają gotowy sos do makaronu.

No i któregoś dnia, idąc wzdłuż murów miasta, z których opadają kaskady jakiegoś dzikiego pnącza, co widzę?… stoi facet i to pnącze skubie. Innego dnia baba stoi i też tam coś dzióbie… i tak przez kilka dni.

Ciekawska ze mnie istota, więc musiałam zwęszyć, co oni tam robią. Okazało się, że ta zielona roślina to nic innego jak kapary. Nigdy nie wiedziałam i nawet się nie zastanawiałam, jak to rośnie. Są to piękne girlandy spadające ze ścian. Zielone przez cały rok. W tym okresie mają białe kwiatki i zielone pączki. Te osoby rwały je sobie do kolacji? 🙂 Ja uwielbiam kanapkę z tuńczykiem i kapary.

Popatrzcie na zdjęcia, jak to wygląda. Ot, taka ciekawostka …

Curiosità

Devo ammettere, che sono “topo di città” e della vita in campagna ci capisco poco, non mi interessano le decorazioni floreali… e non mi attirano le piante!

Adesso, che abito in paesino, vicino la riserva naturale, sono bombardata da tante meraviglie della natura, tipo: vado in macchina e un fagiano mi vola sopra l’auto; mangiamo la cena in un agriturismo e ci arriva un riccio goloso; facendo la passeggiata di Pasqua la gente torna con gli asparagi in mano, che finiranno come il condimento della pasta.

Invece un giorno, camminando lungo le mura, ricoperte delle cascate di una pianta verde, che vedo? … un uomo, che lo “spulcia”, un altro giorno una donna fa la stessa cosa.

Si come la curiosità è femmina, dovevo scoprire cosa facevano. Mi sono meravigliata di scoprire, che è la pianta di capperi. Non ho visto mai in vita mia come cresce e manco mi sono mai chiesta. Invece ha le bellissime ghirlande, che cadono dalla parete. Verdi tutto l’anno. In questo periodo hanno i fiori bianchi e boccioli verdi. Queste persone le raccoglievano per la cena? 🙂 Io adoro il panino con tonno e capperi.

Guardate le mie foto.

Così per curiosità…

2013-09-18-419 2013-09-18-420 2013-09-18-424 2013-09-18-423 2013-09-18-422 z10592587Q,kapary
20091120-img_9967-kanapka-z-tunczykiem-i-kaparami

2 thoughts on “Ciekawostka. Curiosità.

  1. No ale Ty się wszystkimi roślinami zachwycasz, gdybyś mi przesłała wszystkie zdjęcia flory włoskiej jakie obfotografowałaś to bysśmy mieli nowy blog 🙂
    Nie wspomnę już o Twoich wiązankach ślubnych. Piękne!!!

    Mi piace

Rispondi

